Sunday, August 31, 2008

MAJLIS PERASMIAN 'RAMADHAN DISCOVERY'

Pada hari Selasa bersamaan dengan 26 Ogos 2008 yang lepas, Rakan Masjid UTP telah menganjurkan Majlis Perasmian 'Ramadhan Discovery' bertempat di Dewan Serbaguna UTP. Acara bermula pada jam 9.40 malam dan dihadiri oleh para pelajar UTP tidak kira pelajar tempatan ataupun luar negara. Majlis ini telah dirasmikan oleh Dr Fakhruldin, salah seorang pensyarah yang tidak kurang asing di kalangan pelajar UTP.

Majlis dihiburkan lagi dengan persembahan daripada Tronoh Teater Shop ( TTS ) yang membawa sketsa berkisar mengenai erti puasa itu sendiri. kelihatan para penonton amat terhibur dengan persembahan yang dilakukan. Majlis kali ini menggunakan Bahasa Inggeris sebagai bahasa rasmi.

Majlis Perasmian ini berakhir pada ham 10.45 malam. walaupun keadaan di luar dewan hujan, ianya tidak langsung mematahkan semangat para pelajar UTP untuk datang demi memeriahkan majlis perasmian ini. Ucapan syabas dan tahniah diucapkan kepada pengarah program ini, beserta anak-anak buahnya.

Ramadhan Discovery merupakan satu nafas baru yang diberikan terhadap Minggu Penghayatan Ramadhan. Sebelum ini, ianya dikenali sebagai Minggu Penghayatan Ramadhan ( MPR ) yang mana pelbagai aktiviti yang telah dijalankan semata-mata untuk menyedarkan orang ramai mengenai kehadiran bulan Ramadhan itu sendiri serta penghayatan sepanjang bulan ini berjalan. Nafas baru ini diberikan juga bersempena dengan sambutan 5 tahun MPR itu sendiri.

Kali ini, pelbagai aktiviti menarik yang bakal dijalankan. Antara nya:
1. Ramadhan Food Fiesta
2. Treasure of Iman
3. Khidmat Bakti Siswa
4. Warkah Aidilfitri
5. Iftar
6. The Qurra

Oleh itu, sama-samalah kita memeriahkan aktiviti-akitiviti ini demi menghidupkan bulan Ramadhan yang datang sekali setahun ini. Moga kita semua mendapat rahmat daripada Allah s.w.t.

Selamat menjalani ibadah puasa~ (^^)

Muhammad Za'im bin Kamarrulzaman
Timbalan Presiden Rakan Masjid UTP
5.36 petang
31 Ogos 2008

No comments: